فروشگاه اینترنتی اسمارت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

گلکسی Note 8 یکی از ویژگی های آیفون را کپی کند.

احتمال دارد که گلکسی Note 8 یکی از ویژگی های آیفون را، که از سال ۲۰۱۵ با این گوشی همراه بوده، کپی کند.

تاکنون سامسونگ برای خود خط و مشی تعیین کرده بود مبنی بر عدم کپی برداری از ویژگی های اصلی آیفون، از جمله لبه های گرد و اسکنر عنبیه چشم آن. اما احتمالاً با از راه رسیدن گلکسی Note 8 این قاعده پایان یابد.
گزارش جدیدی از Investor مدعی شده که فاجعه ی سال گذشته ی Note 7، با تولید صفحه نمایش حساس به فشار، برای این غول دنیای الکترونیک کره ای ادامه پیدا خواهد کرد. گفته شده که فناوری این صفحه نمایش مشابه فناوری به کار رفته در صفحه نمایش آیفون است، که از زمان عرضه ی S6، ۳D Touch را پشتیبانی می کرد.

Galaxy Note 8
Galaxy Note 8

از صفحه نمایش جدید، که حتی اگر روی آن به سختی فشار کنید، باز هم قادر به شناسایی خواهد بود، برای “جایگزینی تمام قابلیت های دکمه ی Home و باز کردن یک منوی پنهان با میان برهایی برای ویژگی های مختلف” استفاده خواهد شد.
مشخص نیست که آیا صفحه نمایش جدید، جایگزین منطقه ی نازک حساس به فشار، که تنها قسمت پایین صفحه نمایش گلکسی Note 8 را پوشش می دهد، خواهد شد یا خیر. اما هم اکنون بهتر از هر زمان دیگری است، زیرا اندروید نوقا صفحه نمایش های خاص را پشتیبانی می کند.
کپی کردن صفحه نمایش حساس به فشار آیفون، بدترین قسمت ماجرا نیست. این گزارش حکایت از این دارد که سامسونگ قصد دارد آن را ۳D touch نام گذاری کند. همین امر سبب می شود تا وکلای نگران اپل، خود را برای شکایت علیه دفتر مرکزی سامسونگ آماده کنند.
سامسونگ باید تمسخر میلیون ها طرفدار اپل را برای غیر اریجینال بودن این ویژگی، به جان بخرد، اما احتمالاً هیچ دادگاه قضایی بین این دو غول تکنولوژی برپا نخواهد شد. حتماً خوانندگان تیزبین به خاطر دارند که Mate S اولین گوشی اندروید جهان بود که از آیفون تقلید کرد و یک نمایش گر حساس به فشار را روی گوشی های خود پیاده کرد و آن ها هم این فناوری را ۳D touch نام گذاری کردند (برخلاف آیفون که با T بزرگ قید می شود، آن ها از t کوچک استفاده کردند). اگر هوآوی توانسته با این نام کار کند، احتمالاً سامسونگ هم بتواند چنین کاری انجام دهد.
برخلاف هیجان های اولیه ای که به دنبال داشت، ۳D Touch به یکی از ویژگی های مورد نیاز و مهم آیفون تبدیل نشد. اپل هنوز قابلیت متقاعد کننده ای ارائه نداده تا کاربران مجبور به استفاده از ۳D Touch شوند. یک فشار دادن طولانی همان کاری را بر روی دستگاه های اندرویدی و iOS انجام می دهد که فاقد صفحه نمایش حساس به فشار هستند.

  • ۹۶/۰۵/۲۴
  • smartmall 111

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی